tirsdag den 25. juli 2017

Every breath you take, every move you make

Der findes en gruppe på Facebook, som kan få selv mig til at krølle tæer. En "vi-er-kvinder-hør-os-brøle-sisterhood"-gruppe, hvor kvinder advarer andre kvinder om mænd. Bogstaveligt talt. Med alt for mange detaljer, med billeder, med navn, bopæl og jeg skal komme efter dig.

Og det er virkelig grimt. En kæmpe flok tigermisser med lidt for lange kløer og lidt for såret stolthed.

Grupperne er hemmelige. Og ja, jeg har fået sneget mig ind i et par stykker, fordi nysgerrigheden simpelthen er for stor. Men aldrig i livet, om jeg kunne få mig selv til at kurre ned af den slimede sti og plaske ned på så lavt et niveau. Meget kan jeg finde på og meget har jeg oplevet. Men der må sgu være en grænse.

Og det var der så også. For i skrivende stund, er gruppeadministratorerne ved at gå i panik. Nogen har sladret. Der er åbenbart stikkere i gruppen. (Jeg er vild med deres drama). Slemme stikkere, som åbenbart har fået nok af moralen (eller manglen på samme) og lavet en anmeldelse.

Gruppens ejerkvinde er røget i CapsLock-tilstand, as we speak. "MELD JER UD NU!" - "GRUPPEN LUKKER!" - "POLITITILHOLD!" Offerrollen er komplet. Og det er da virkelig også skide meget for dårligt, at hendes perifide gruppe fik et slag over trynen. Det er det da.
Hvad er det da for en verden vi lever i, hvor man ikke kan få lov til at hænge mænd ud med navn, billeder og personfølsomme oplysninger. Tsk. Enten fordi de blev droppet af manden, fordi de er bitre eller bare fordi de er kronisk jaloux og på forhånd søger al info om en mand, som de lige har matchet med på Tinder.

Gad vide, om selvsamme kvinder ville være af samme mening - at det er okay at passe på hinanden - hvis det var dem selv, der blev udstillet af en tidligere flirt/kæreste?




Ja, der er røvhuller overalt her i verden. Ja, det er træls at rende ind i dem. Kan man gardere sig mod negative fartbump i livet? Næppe.
Det er for nemt at hive teltpløkkerne op af andre liv på den måde. Bag en skærm i en tys-tys-ih-hvor-er-vi-agenagtige-gruppe. Det svarer jo fandeme til at overplastre lygtepælene i byen med hjemmelavede "efterlyst-plakater" med billede af en eks-kæreste.







Det er 10 minutter siden, at gruppen blev nulstillet. Alt er slettet og kvinderne piver nu over, hvad pokker de NU skal gøre. For alle ved jo, at den bedste start på et nyt forhold, er at kyle et billede op i en Facebookgruppe og spørge: "Søger info om ham her!".

Eller?


Alternativt kunne man også vælge at opføre sig modent og normalfrankeret, men det lader ikke til, at det er en mulighed hos omtalte kvinder.

I stedet har de straks oprettet en ny gruppe. Som er hemmelig. Det er klart. For godt nok mener de selv, at det de laver er a-okay, men åbenbart ikke så meget, at de gerne vil findes.
Og jeg har ansøgt og modtaget et kortfattet agentsvar:



Nu må vi se, om jeg bliver lukket ind.