onsdag den 23. august 2017

Man (Raket-Madsen) er uskyldig til det modsatte er bevist

Uanset hvor grum og slem en forbrydelse der er sket, så er den mistænkte uskyldig til andet er bevist og belyst i retten. Det er common sense. Og det må så også gælde Raket-Madsen.


Men derfor må man jo godt undre sig.


Ej, men hvad fanden er der foregået dernede i den ubåd? Og har manden tabt alle mentale brikker?


- "Kim Wall, siger I? Forsvundet? Det ved jeg virkelig intet om. Jeg satte hende af kl. 22:30".

- "Nåehh, dén Kim Wall? Jeg skulle lige være med. Ja...men hun er død. Der skete et uheld. Jeg har sørget for begravelsen".


I synonymordbogen, finder man (hvis man slår "uheld" op) synonymet: "en streg i regningen". Ja tak, det skal jeg da lige love for. Uheld tolkes vist temmelig selektivt i rakethjernen.
For altså; når jeg har et uheld, så er det som oftest i den knap så blodige afdeling. Så er vi mere ude i noget med ikke at kunne skelne mellem en prut og pruttens storebror, når man har diarré. Eller at jeg skærer fingeren på helvedets køkkenmonstrum numero 1: Mandolinjernet.
Der er ikke tale om at partere kroppen i seks dele.


Og det bliver bare mere og mere mærkeligt, jo mere man dykker ned i det. Især når en af Rakets-Madsens venner ytrer sig til pressen og forsøger at bakke op om ubådmandens forklaring om et uheld. "Ja, men altså, jeg vil bare lige sige, at der ligesom GODT kan ske et uheld dernede i den ubåd. For jeg har ligesom selv været med til at bygge den og sikkerhedsforanstaltninger gjorde vi ikke så meget i. Man kan godt falde og slå sig hårdt". 


Joeh...det skal jeg ikke afvise. Men vi ER enige om, at man fandeme skal falde ret uheldigt ret mange gange for at begge ben, begge arme og hovedet falder af. Ikke?



Det er edderrøvme sygt. Virkelig sygt. Ud over det sædvanlige. Det lyder mest af alt som en temmelig amerikansk film. Eller som den scene i Monty Pythons "Black Knight" med den emsige ridder i skoven.

-None shall pass.
-I move for no man.
-'Tis but a scratch!
-A scratch? Your arm's off!
- No, it isn't!
-Look, you stupid bastard, you've got no arms left!
-Yes I have. Just a flesh wound








.....

.........